Kompania Piwowarska szkoli sprzedawców alkoholu

Co powiedzieć nieletnim próbującym kupić alkohol, jak rozmawiać z trudnym klientem, jakich argumentów użyć, by przekonać go do swoich racji – tego mogą nauczyć się sprzedawcy alkoholu podczas szkoleń organizowanych przez Kompanię Piwowarską. W tym roku w kilkunastu miastach Polski zostanie przeszkolonych prawie 600 osób.

Serwowanie zimnego piwa spragnionym klientom może się wydawać czystą przyjemnością. Jednak praca w charakterze barmana, kelnera czy sprzedawcy alkoholu w ogródkach piwnych lub podczas masowych imprez nie obywa się bez trudnych i stresujących sytuacji. Każdego dnia – zwłaszcza w sezonie letnim – sprzedawcy spotykają się z problemem nieletnich próbujących kupić alkohol. Tymczasem zgodnie z obowiązującą ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi za sprzedaż lub podawanie alkoholu nieletnim grożą wysokie sankcje finansowe oraz możliwość pozbawienia sprzedawcy koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych na okres od 3 do 5 lat.

Pomimo obowiązujących regulacji prawnych nie wszyscy sprzedawcy proszą młodo wyglądające osoby o okazanie dowodu tożsamości. Taka sytuacja może wynikać z faktu, że młodzież stosuje różne fortele, by kupić alkohol. Często sprzedawcy brakuje motywacji, by odmówić, bowiem jest przekonany, że jeżeli nie w tym, to w innym sklepie nieletni bezkarnie kupią pożądany trunek.

Odpowiedzialna sprzedaż dzięki wiedzy i umiejętnościom

Wspierając sprzedawców, a jednocześnie realizując jeden z 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, dotyczący odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu, Kompania Piwowarska prowadzi szkolenia pod hasłem „Jak skutecznie odmawiać nieletnim”. Zostały one opracowane jako
2-godzinny  warsztat, podczas którego sprzedawcy poznają praktyczne metody radzenia sobie z nieletnimi usiłującymi kupić alkohol.

Szkolenia dla sprzedawców mają ogromne znaczenie z punktu widzenia komunikatu, jaki trafia do młodzieży podczas imprezy. To ważne, aby młodzi ludzie otrzymali czytelny przekaz, że alkohol nie jest przeznaczony dla osób, które nie ukończyły 18 lat – tłumaczy Jerzy Rządzki, trener umiejętności psychoedukacyjnych z Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze, prowadzący szkolenia. – Mam nadzieję, że dostarczą one wiedzy nie tylko na temat tego, jak odmawiać nieletnim, ale także jak zorganizować bezpieczną imprezę.

1100 sprzedawców z certyfikatem

Spotkania z trenerem są bezpłatne i zostały opracowane szczególnie z myślą o sprzedawcach obsługujących tegoroczne Juwenalia, sponsorowane przez markę Lech. Każdy uczestnik podczas praktycznych ćwiczeń uczy się, jak radzić sobie w trudnej i stresowej sytuacji, gdy nieletnie osoby próbują kupić alkohol, jakich argumentów użyć i jak zachować asertywną postawę. Na koniec sprzedawcy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę i umiejętności. Uczestnicy bardzo pozytywnie oceniają szkolenia i doceniają ich praktyczny aspekt.

Najlepiej zapamiętałem scenki z udziałem nachalnych klientów, które pokazywały, jak mamy się zachowywać, kiedy np. nie mają dowodu osobistego. Szkolenia były bardzo przydatne, na pewno je wykorzystam – opowiadał Paweł Jaworek, jeden z uczestników.

Cykl warsztatów rozpoczął się w maju i potrwa do końca lata. Łącznie w tym roku zostanie przeszkolonych prawie 600 osób, zaś w roku ubiegłym szkoleniem zostało objętych 500 sprzedawców.

Nasze ubiegłoroczne doświadczenia pokazały, jak ważną rolę odgrywają te szkolenia, dlatego chcemy je kontynuować i poszerzać krąg odpowiedzialnych sprzedawców alkoholu. Jednocześnie pragniemy, by na imprezach, gdzie sprzedawane są marki Kompanii Piwowarskiej, standardem było okazywanie dowodu tożsamości przez wszystkie młode osoby, jeszcze zanim barman zdąży o niego poprosić. Taka współpraca sprzedawców alkoholu z klientami będzie kluczowa w ograniczeniu dostępu nieletnich do alkoholu, na czym nam bardzo zależy – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Relację ze szkolenia można obejrzeć tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=l5Ph-MFTGto

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,5 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodaj komentarz